Thursday, January 15, 2009

Anak Tupai

Artis: Halim Yazid
Lagu: Anak Tupai

Ada sekor anak tupa, atah jula mokte,
kudung ekor perok lapar, jale cari make,

Kejadian tuhan dipanggil nama tupa,
asalnyo dale hute, sejenis mamalia
Kejadian tuhan dipanggil nama tupa,
asalnyo dale hute, sejenis mamalia
kalu pasal jakit kot dahe, diolah yang paling panda,
jatuh jare-jare kerano dio tok soba,

pandai-pandai tupai melopat jatuh tanoh jugok,
nok wi gambar ko ore jahat, jange telajok manggok,
jange telajok manggok,

ore jame ghitu pakat hambat tupa,
bimbe ko buoh kayu, takut tok de besa,
ore jame ghitu pakat hambat tupa,
bimbe ko buoh kayu, takut tok de besa,
nyor, durie, duku, kalu de nyo kerik tupa,
pendek tahun tu nyor, durie tok leh nok jual

Ore sekapong tupa seko, berambak hari-hari,
nyo pakat likong, nyo pakat pekong, tupa tok leh lari

Sekak bedil ado, tupa habih mati,
hok ni la sayo raso kito sangat rugi,
kito manusia tinggi mano pun kita ngaji,
nok buat tupa seko, tentu sekali doh tok jadi

Lo ni kapong atau bandar, jare boleh tengok,
bapok tupa, ibu tupa jale bawok anok
jale bawok anok

raso kesian sunggoh tengok seko anok tupa,
kerano telajok kuruh sampai tok leh nok niti pagar,
bulu-bulu pun habih luruh, air mata bera-bera,
mari dale baroh, bekali kena racun tebaka



p/s: ni lagu bapak aku slalu nyanyi utk anak buah aku. kalau nk dgr lagu ni pegi la tekan play dkt mamat tekno tu. to et n archiq, aku dh disable kan auto play.

10 comments:

Sazly Salfarina said...

mesti ko rindu nak dengar bapak ko nyanyi lagu ni kan. Saba la Farid, aku pon berat je hati nak tinggalkan Malaysia.

Oyis said...

tu yg aku heran, tiba2 nyanyi dikir barat dlm bhsa kelate?

btw u owe me one tag

iso said...

to sazly:

hahaha... lagu ni dh lama ada dlm playlist aku. saje je aku letak sbb tak tau nk letak gambar apa :)

to noris:

aku tuju lagu tu dkt ko :D

hehehe.. nnt la aku letak. malas ah

dLyn aZmi said...

lagu ni sgt femes kat sini..
lagu dikir barat utk kite org nye malaysian nite.. lawak giler..

iso said...

uit, sana ramai org kelantan ke? siap ada kump dikir barat tu..


hehehe... tak tergeliat ke lidah? rrr..

orgAussie said...

kawe dok geliat lidoh pong ..

oghe kelate

Diah said...

wahhh, lagu ni menambat memori dok kat besut dulu smpi blh apal lagu nih

horror smpi nightmare - ada seko anak tupa...

hahaha

dLyn aZmi said...

tukang nyanyi nye kelate...
tp yg dok berdikir barat tu campur2 hehehe
tu yg wat best!

iso said...

to orgAussie:

ko pure kelate, tak kire ler..

to diah:

mimpi kena gigit tupai ke? hehehe..

to dlyn:

nyanyi campur lirik english tak? baru la org nz faham...

there is a little squirrel on top coconut tree...

curX said...

kena nyanyi stail english-kelate baghu molek. hihihih :p